menu
Ontwerpprincipes voor schoolomgeving voor hoogsensitieve leerlingen

Ontwerpprincipes voor schoolomgeving voor hoogsensitieve leerlingen

17.03.25

Met een ontwerp voor een middelbare school gericht op hoogsensitieve leerlingen en leraren, is onze collega Evie Lentjes afgestudeerd aan de Academie van Bouwkunst Amsterdam!

Als architecten hebben we geen invloed op de onderwijsvormen maar wél op de fysieke ruimte waarin onderwijs plaatsvindt. In haar project The Sensitive Schoolday; A Learning Journey nodigt Evie uit om samen op ontdekkingsreis te gaan. We leren, ervaren en ontdekken wat het betekent om jezelf en hoogsensitief te kunnen zijn in een schoolomgeving. En wat er nodig is om deze ‘vergeten groep’ zich daar echt thuis te laten voelen.

In haar ontwerp laat Evie zien hoe dit alles samenkomt: een architectonische reis van individuele keuze, verbinding met de natuur, beschutting en decentralisatie. Ontworpen voor hoogsensitieve kinderen, ter ondersteuning van het welzijn van iedereen. 

Ga mee op ontdekkingsreis: https://www.bouwkunst.ahk.nl/lichting/2025/student/evie-lentjes/

deel dit artikel